Mina tankar om medryttare

Skulle så gärna vilja du skriver dina tankar om medryttare. 
Varför valde du just den medryttaren som du har? Och hur känner du för medryttaren osv. Berätta för mig saga, grey verkar ju så speciell i ridningen så du måste ju verkligen valt ordentligt..??
 
När det blev klart att mamma skulle flytta ner till skåne så började vi direkt fundera på om vi skulle leta efter medryttare, då jag inte skulle hinna med allt själv när mamma inte längre kunde hjälpa mig. Men eftersom Grey är så speciell var det inte ens en tanke att lägga ut annons, det kunde så lätt bli fel då. Funderade länge på om jag kände någon som ville börja hjälpa mig med honom. 
 
Den medryttaren jag har valde jag eftersom vi redan kände varandra innan, vi har stått i samma stall tidigare och jag har sett henne rida flera gånger och vet att hon är duktig och nogrann. Samt att vi hade diskuterat det här med medryttare tidigare under vintern, men då var Grey inne i en sådan jobbig period att jag inte kände att det passade just då. 
 
Min medryttare är verkligen duktig, hon är nogrann och rider Grey otroligt bra! Hade inte hon varit intresserad så jag nog inte haft en medryttare. I stället hade jag nog köpt mockning och försökt hinna med allt själv. Det är helt enkelt inte värt att sätta upp en massa olika personer på honom och försöka hitta någon som kan rida honom, min medryttare visste jag var duktig redan från början och just därför valde jag henne. 
 
 
Kommentera inlägget här: