Gårdagens Emma träning!

Hej! Idag var jag som ni säkert såg ute i stallet tidigt, väldigt skönt att ha allting gjort när man slutar sent i skolan. Började inte heller förrens vid 12 så det var inga problem att hinna med allt ute i stallet. Grey gick ett lösgörande pass i ridhuset, han var såå fin! Mjuk, lydig och med lite tryck. Ett riktigt lyckat pass där jag verkligen fick igenom honom, ställa åt olika håll, förvänd öppna, skänkelvikningar och sen avslutade vi även med lite förvänd galopp som han gjorde väldigt bra. Galoppen idag hade mer kvalité än igår och idag kunde jag ta en halvhalt som han verkligen lyssnade på och sedan samla lite. 
 
Träningen gick jätte bra! Han var väldigt framme och i uppförsbacke redan från början, dock fick vi jobba med att han kröp upp i formen lite och att han verkligen måste lyssna på halvhalterna, även att jag måste bli lite strängare där och inte ge mig förrens jag tagit igenom halvhalten i en låg form. Vi jobbade på halterna där jag måste kunna hälsa utan att han kastar upp huvudet, det gjorde vi genom att helt enkelt göra halt ha honom på tygeln och känna att jag kan lätta av, kryper han upp då måste jag få ner honom på tygeln igen och göra om proceduren tills jag kan lätta av och han är kvar på tygeln. 
 
Mellantraven är något som vi har svårt att få till på tävling så vi jobbade lite med den. Hemma är den jätte fin men på tävling så vågar jag inte riktigt trycka på honom och han förstår inte riktigt att han får ''springa fort'' när jag annars jobbar så mycket med att han just inte får sticka iväg. Och nu är det ju vad man vill att han ska göra. Emma kom med tipset om att jag ska göra nått ljud precis innan som betyder att han ska öka, så det ska vi jobba med! 
Sandra var även med igår och filmade lite. Mitt minne på mobilen var dock fullt så det blev inte så mycket men ska klippa ihop det så ni får se! Nu ska jag dyka ner i plugg, vi hörs!
 
 
 
 
Moa:

Hej! Har Grey fortfarande överrullningsskor? Min ponny sliter väldigt mycket på framskorna och då blir det jobbigare för senorna? Vad har du för erfarenhet av överrullningsskor?
Kram Moa

Kommentera inlägget här: