Uteritt

Jag hade verkligen helt glömt bort att det var hoppning i ridhuset som jag rider i på onsdagar... Men men, uteritten blev idag istället vilket inte direkt gjorde någonting! Jag gick ner till stora utevolten där Valle longerades tills han verkade ha fått ut det mesta av adrenalinet som sprutade varje gång en buss, lastbil eller bil åkte förbi på vägen en bit bort... ;) 
 
Efter det så satte jag upp och skrittade tillbaka upp till gården. Mamma gick dock med longeringslinan som en säkerhetsåtergärd. Vid promenad på marken har han lugnat ner sig ordentlig men efter endast en enda lite skakig uteritt (hos mig) på annan mark än idag så kände jag att vi tar det säkra före det osäkra. Det är bättre att han får bra upplevelser nu än att det någon gång går snett för att man skyndar sig. En ledare är det aldrig fel!
 
 
Eftersom att jag inte riktigt var säker på att uppsittning idag var ett alternativ blev det stålhätta haha, men tack vare mycket trevliga stallskor så gick det bra ändå. Starkt rekomenderade till er som söker smidiga skor som även går att rida i! 
 
Schabrak: Mias
Benskydd: Catago
Handskar: Roeckl
Ridbyxor: Martha Ridewear 
Strumpor: Kingsland
Skor: Ariat 
Jacka: Klubbjackan från Rasta! 
 
Det blev många färger i en knasig kombination idag ;) Inte helt omöjligt att förstå att jag en gång i tiden var hoppryttare!?
Kommentera inlägget här: