Stallfri i 3 hela dagar?!

Hej! I lördags friade vi min älskade vän Agata som fyller 18år, mello mys, hamburgare och balkonghäng. Mycket mysigt. Grey var jag ute hos men tiden i stallet sprang iväg (som vanligt) och jag hann inte rida eller aktivera honom. I söndags hade jag beställt mockning så att jag kunde ägna dagen åt plugg, det är ju sista spurten nu innan allt ska vara inne för betygsättning så jag har rätt mycket att göra fram tills dess. 
 
Idag är det sämsta dagen på veckan, måndag. Jag hade verkligen sett fram emot att komma iväg till stallet idag och umgås med min fina häst. Men jag var tvungen att stanna kvar i skolan och kom hem för ca en timme sen, eftersom mamma är i Barcelona så kan jag inte få skjuts ut och det innebär att jag skulle komma hem runt 23 tiden idag. Så därför fixar bästa Mona i stallet Grey idag, super snällt verkligen då jag behöver plugga. Får lite dåligt samvete över att inte vara ute hos honom på två dagar men ibland blir det så, speciellt när mamma inte är hemma. 
 
Imorgon blir det inte heller något stall för min del.. Mamma tar honom då jag ska stanna kvar i skolan tills 21 (!) för att göra klart rester i psykologi och psykiatri, så då hinner jag verkligen inte ut till stallet. Åh jag kommer börja gråta, känns som att jag inte kommer träffa honom på en vecka. Blir även så rastlös om jag inte får komma ut till stallet och andas häst, behöver det för att överleva, haha! 
 
 
Kommentera inlägget här: