Planen framöver

Nu har Grey tagit det lungt i ca 3 veckor. Jag tror ändå att detta kan ha gjort honom gott, med tanke på att han innan gått ganska hårt. Men jag har ju missat två tävlingar.. Skulle ha tävlat på Sundby nästa vecka men eftersom han bara longerats den här veckan så blir det alldeles för tajt med tid för att hinna sätta igång honom. Jag vill inte heller skynda på igångsättningen, det får ta den tid det tar. Pressar men för hårt så blir det ju mycket lättare skadade och jag vill ha en hållbar häst, det är viktigare än alla tävlingar i världen. 
 
Jag har varit riktigt dålig dom senaste dagarna och är fortfarande inte helt okej, därför kommer Grey ta det lungt även idag. Till helgen sätter vi igång på riktigt och gör upp ett schema för hur han ska komma igång på bästa sätt. Och förhoppningsvis är jag frisk då. 
 
 
Kommentera inlägget här: