Nöjd matte och nöjd bebis

Idag gick Valle ett pass i ridhuset. För att summera senaste dagarna så var lördag en pysseldag med promenad. Söndagen red vi ut vägen som vi dagen tidigare hade promenerat, utan ledarhäst, och han skötte sig så himla bra! :) Idag blev det ett pass i ridhuset, mycket hästar vilket alltid är bra träning. Otroligt bra för att det var 4 st när vi började och sedan gick alla allt eftersom och tillslut var det bara jag och en till tjej som red på varsin volt. Då var Valle lugn och avspänd och vi tog lite galopp. Vänster gick jättebra, tror dock att stället jag fattade höger galopp på några gånger var väldigt spooky för honom då det var några improviserade hopparaktupp-spinnarunttvåvarv-tanerhuvudetimarken-trebocksprångpårad ;) Men bortsett från det får lilla Valle högsta betyg på dagens pass då allt annat gick bra!
 
 
Bild från uteritten, spettsade öron 30 minuter, konstant!
 
Nu när jag kännt på honom från ryggen 4 dagar sedan han kom och det är gigantisk skillnad. Nu känner jag verkligen att jag börjar få riktigt bra kontroll över skritten. Jag kan enkelt lägga ner honom i en lägre fom och även ifall att han blir lite spänd håller han sig runt och fin. Han trippar inte, men samtidigt har jag lätt att samla till mindre steg när det behövs. Traven börjar likaså bli mycket rundare, dock mer jobb kvar där. Galoppen tar vi just nu som den kommer men allt eftersom kommer mer fokus läggas där. 
 
 
Kommentera inlägget här: