Snabbt

Blir ett snabbt inlägg innan det är dags för att sova, tidig morgon imorgon när man ska tillbaka till skolan...

Efter två dagars vila så red jag Pinky idag. Han kändes fin men som vanligt efter några dagars vila så måste han mjukas upp och påminnas om vad det är som gäller. När han hade blivit koncentrerad ich uppvärmd så lade jag ner jobb på stärkande övningar i galoppen. Variera mellan slutor och öppnor längs långsidan är en övning som passar Pinky mycket bra för att komma ihop och under sig i galoppen. I skolorna kan jag liksom kvicka på honom utan att det blir något motstånd för skolan hjälper mig att hålla honom rund. Diagonal sluta där jag rider först några steg sluta sen upp rakt fram i öppna sen sluta igen gör jag också. Samma sak där, en övning som passar honom väldigt bra!


Kommentera inlägget här: