Helgen

Hej! I helgen har jag varit sjuk, riktigt segt. Men så klart valde jag att rida Grey ändå igår, istället för att låta honom vila så han blir pigg och övertaggad. 

Upplägget för gårdagen var att jobba honom ordentligt, se till att han var fram för skänkeln och bjöd till ett jämnt sug i bettet. Det gick riktigt bra! Kunde trycka på honom lite extra och då kom frambenen upp lite och han rörde sig mycket luftigare, några steg bara men wow, den känslan jag hade är såå häftig! 

Galoppen var så fin, speciellt vänster galoppen. Kunde samla ihop några steg och sen släppa på honom, och då sänkte han sig ännu mer. Duktig kille! I höger galoppen tycker han det är lite jobbigt, han är inte lika stark där. Så vi gjorde massa övergångar för att få honom lyhörd, sen kunde jag ta tillbaka honom som att vi skulle bryta av men trycka på liite liite och få honom att samla sig några språng. Efter det la jag ner honom och klappade massor! 

Idag har han fått vila, vi har promenerat 40min i ridhuset och även stretchat. 



Kommentera inlägget här: