Planering framöver

Hej, dagarna rullar på och snart är det skolavslutning! 
 
Idag hade jag lunchfodring i stallet och var ute rätt så tidigt. Grey fick gå ett ordentligt pass i ridhuset, han var riktigt pigg idag och ville gärna hitta på egna saker att göra. Men efter mycket övergångar blev det mycket bättre, man får lura honom lite ibland och om han drar framåt så brukar jag ibland bara göra en skritt piruett och fortsätta åt andra hållet för att förvirra honom lite. Det brukar fungera och han blir mer uppmärksam på mig. 
 
Nikki red även Grey en kort stund idag, det gick bra! Han är svår och måste acceptera den som sitter på men jag tror absolut inte att det kommer bli några problem. Nikki ska ta hand om Grey när vi åker ner till skåne nästa vecka, vi åker på torsdag kväll. Ner till Grevlundas tävlingar ska vi och jobba, det ska bli roligt! Är borta 5 dagar. 
Såhär ser planeringen för nästa vecka ut:  
 
Imorn (söndag): Jag och mamma har utsläpp, Grey joggas på utebanan.
 
Måndag: Ledig från skolan, åker ut tidigt till stallet och Grey rids ett lätt pass i ridhuset.
 
Tisdag: Ledig från skolan, Grey ska skrittas ute i skogen.
 
Onsdag: Någon gång under dagen måste jag till skolan och fixa lite grejer, men hade tänkt ta hand om Grey på morgonen och han ska gå ett pass i ridhuset eller på dressyrbanan om vädret tillåter. 
 
Torsdag: Skolavslutning och på kvällen åker jag och Aurora ner till skåne! Nikki tar hand om Grey då jag omöjligt kommer hinna åka ut till honom även om jag såå gärna vill det. 
 
Så från och med torsdag kommer ni få uppdatering från skåne och tävlingarna på Grevlunda!
 
 
Kommentera inlägget här: