Lång och låg Valle!

Det känns som att vi börjar få kläm på den formen som vi har strävat efter nu. När Valle kom så drog han helst ihop halsen och kutade med ryggen, vilket kanske inte är helt oväntat med en unghäst som börjat sin karriär i Tyskland. Men nu känns det i varje steg han tar i traven att han verkligen förstår vad jag menar och tycker att det är behagligt att sträcka ut halsen! 
 
 
Lite bilder från dagens pass! Jobbade som sagt lång och låg form och koncentrerade mig på det. Idag var helt klart det passet som har gått bäst med en till häst i ridhuset vilket var väldigt kul!
Min fot klarade av en häst idag vilket jag är så otroligt tacksam för. Däremot fick Hippie en ofrivillig vila, men jag kände att det helt enkelt inte var värt att pressa så att det blir värre igen. Hästarna gick även i beteshagar mitt emot varann idag och jag har några bilder på Valle därifrån som kommer upp här snart :) 
Kommentera inlägget här: