Dagens

Idag är jag riktigt trött, klev upp ur sängen vid halv 6 imorse. Ut till stallet och släppa ut 33 hästar, det är väldigt smidigt och samtidigt skönt att vara i stallet tidigt. Jag älskar verkligen att vara i stallet själv på morgonen, att få öppna stalldörren och mötas av ett glada gnägganden är det inget som slår. 
 
Grey var som vanligt mycket sur över att allt inte kretsade kring honom den här morgonen, varje gång vi har utsläpp så står han och skrapar och gnäggar för att få uppmärksamhet. Men han gör det aldrig annars med personalen.. 
Idag fick han gå ett pass på utebanan, fokus låg på att han skulle va riktigt lösgjord och detta genom skänkelvikningar, öppnor och slutor mesta dels i skritt. Han blev riktigt fin men blev snabbt trött, han fick verkligen jobba och jag med! Han blir lite hängande när han blir trött och då får man smacka på honom lite och få in bakdelen ordentligt, men idag var detta mycket jobbigt och varje gång jag försökte få honom att stoppa in baken så studsade han iväg i galopp.. Typ ''Ojdå, jag trodde du menade galopp här'' men efter mycket jobb och flera försök att övertala honom att jobba liite till så blev det bättre och då slutade vi på en gång. 
 
Ibland undrar jag om vi någonsin kommer kunna gå vidare? Alltså nu har vi varit på samma nivå ett tag och inte riktigt haft något bakslag men inte heller att vi kunnat börja jobba på något nytt, då han varit för stressad för det. Det är ju tyvärr lite så med Grey, att han gärna stressar upp i nya situationer när han inte förstår vad som krävs av honom eller vad man vill att han ska göra. Därför vill jag gärna ha tränar hjälp när jag ska presentera något nytt för honom, och för tillfället finns inte dom pengarna till att göra det. 
 
Imorgon blir det ett lite lättare pass i ridhuset, fokus ligger på att verkligen få in bakbenen och att han bär sig själv.
 
 
Kommentera inlägget här: