Åhej

En update från soffan. Foten i högläge lindat med bandage. Snart slutkörd av skolan. Betygen går inte alltid som planerat. Jag är dunderförsyld och borde egentligen inte vara utanför huset. När jag väl hade kämpat mig hem från stallet på ett ben så snubblade jag på hallmattan och föll handlöst. Men Valle var helt otrolig idag när jag red.
 
Vet inte riktigt var jag ska börja hehe... Dagen började med att jag trodde att jag skulle svimma när jag vaknade, men kämpade mig iväg till skolan. Väl där så var det upp och ner från varje lektion, på hk:n funderade jag på att gå hem efter att ha pratat med mig lärare. Var fly förbannad och kunde inte ens se på henne haha. På eftermiddagen gick det desto bättre. Hål på sista lektionen och mamma svängde till skolan och vi styrde mot stallet. 
Valle var verkligen helt fantasktisk på dagens pass. Har ni haft känslan av att le konstant och skratta av lycka på hästen? Så var det för mig idag ;) 
Och sen... så skrittade vi ut, jag promenerade till fots och mamma o cilla var också med. Han skötte sig så bra, men när vi kommer till ett jättestort träd så faller helt plöstligt en stor gren ner. Endast några meter ifrån oss på höger sida. Valle for upp i luften men coolade ner sig på en sekund. Men det stora braket lämnade en haltande Nora... Valle landade på mig och jag kan inte ens beskriva den smärtan... Dock tror jag ändå att det var bra att jag hade ridstövlarna istället för stallskorna då själva smällen kom högre upp på foten, där ridstövlarna blir stabilare (däremot hade väll min tå klarat sig då...) . Så snabbt tilllbaka till stallet och linda foten med en linda. 
 
Stortån är inte bruten och men högre upp på foten börjar en svullnad växa fram... Tur att mamma agerade snabbt och lindade foten riktigt hårt så att svullnaden inte kom direkt och en del av blödningen kunde stoppas! 
 
Och som sagt... Som grädde på moset så ger mitt slatter-knä upp det sista hoppet jag tar, föll handlöst ner på stengolvet i hallen och då viste jag inte vart jag skulle ta vägen.....
Så nu lämnar jag inte soffan. Punkt. Ligger ändå här med ett leende på läpparna efter dagens minst sagt fantastiska ritt! Nu väntas min favvomat som mamma står och lagar. Ridning imorgon får jag glömma, så himla tråkigt. :( 
Kommentera inlägget här: