Ytterligare fakta om Valle

Kommentar: Stam? Mankhöjd? Mål,både kortsiktiga och långsiktiga?
 

Svar: Jag har inte bild på Valles pass men så här ser stamen kortfattat ut! 
Valentin *2011
e. Donauklang u. Venetain ue. Buddenbrock ee. Distelzar.
Morfars far är Sixtus 
Farfars far är Gribaldi
 
Valle är inte slutmätt men jag skulle gissa på att han ligger mellan 163 och 165. 
 
Att sätta upp mål i det stadiet vi är i nu är svårt... Men, för att kort sammanfatta så är målet just nu fortfarande att han och jag ska lära känna varandra. Han ska fungera överallt i hantering och ridning. I hanteringen så är det just nu lastning, uppsittning och duschning som vi lägger fokus på! I ridningen så är det mycket flyt som vi fokuserar på, samt balans, varierad form, övergångar, kondition osv.
 
Tanken är att vi ska börja åka på träningar nu under hösten, beroende på hur det går så bestämmer det hur det blir med eventuellt bara en tränings-tävling, för att visa honom hur allt går till. Men som sagt, stressar han upp sig eller att vi får något problem med transporten eller liknanade så blåser vi självklart av det och sparar det. Rutin i att vara ute och åka samt ridas i olika miljöer kommer vara mycket av höstens arbete.
 
Om vi tänker ett år framåt så går han ju som 5-åring. Där kommer ju många fler klasser upp och tävlingar på rätt nivå kommer att bli tillgängliga på ett helt annat sätt. Rida något championat är självklart en dröm vi har och Valle klarar av det fysiskt, han har alla förutsättningar med sig. Om psyket fortsätter att stabiliseras som det har gjort den tiden som jag har haft det tror jag helt klart att han klarar av det på den delen också! 
Det är verkligen helt nya referenser med unghäst, men jag trivs verkligen med det och allt känns så rätt med Valle <3 
 
 
Hoppas att det var svar på din fråga! 
okänd:

hej, vem tränar du för nu? och vem är tanken att du ska träna för?

Kommentera inlägget här: