Valles första, två gånger!

Idag har två nya grejer introducerats för Valle - duscha och löshoppa. Sistnämnda var dock betydligt roligare..
För att börja med löshoppningen så var det som sagt bara en indroducering, han fick prova att avgöra sprången och avstånden själv. Samt att jag kände att det var ett mycket bra sätt att få ytterligare variation i träningen :) Han gjorde det med bravur och passade på att ta några riktiga uppvisningsvarv, uppblåst och ståtlig, haha! 
 
Eftersom att hoppningen skedde efter 19 och jag var i stallet 14 så hade jag gott om tid att pyssla om Valle ordentligt! Jag friserade, tog hand om hovar samt man och svans, smörjde, putsade och fejade i boxen, och så fick Valle en "svalkande" dusch. Hehe.. Det var en hel del nerv i spolspiltan kan jag lugnt konstatera för er! Men med en lugn ton och tydliga signaler fick han äntligen en dusch med K9:s schampo! Och det var värt varenda sekund i spolspiltan! :D 
 
Resultatet blev en skinande ren och fin Valle. Värt att nämna är också att han blev mjukade i "huden" alltså under pälsen. Jag har varit lite beskymrad över det nu på sommaren då jag har kännt att han har blivit torr av solen men nu är det förhoppningsvist över!
 
 
 
Eftersom att Valle är så pass mörk så använder jag K9 Competition Black Out. 
 
 
Kommentera inlägget här: