Pink

Dagens träning gick super. Det var lite svalare idag vilket var skönt. Kände redan när jag började jogga igång Pinky att han var väldigt kvick in benen, arbetet verkar ha gett effekt.

Vi började i traven med lite öppnor. Har fått lite tips på hur jag ska tänka i dem för att få fram hans stora trav i dem, om jag låser honom kan han inte röra sig fultl ut i bogen och förlorar då sin otroliga bogfrihet. Därefter gjorde vi slutor. Idag blev dem riktigt bra, det gäller bara att jag får tag på bogen, han vill gärna bara böja på halsen ännu mer när jag vill få med bogen ordentligt, då tappar han takten och precis som i öppnorna försvinner hans kvalité.

Galoppen var också super. Han har blivit 1 meter kortare i kroppen och det gör att enkla bytena och förvända får mycket högre kvalité. Vi gjorde förvända 10 m volter som jag har i küren. Förut hängde han sig bara på inner och paddlade runt i volten, men med vikten på bakbenen så bär han sig fint runt i dem! 
Haha snyggt att vi lyckades matcha med rosa idag också :)
Kommentera inlägget här: