Ett stort steg

Det som haft mycket av mina tankar det senaste veckorna är beslutet som familjen tagit, att flytta till skåne. Det känns så bra och spännande! Detta är något som jag velat göra länge, och nu när mamma fick ett jobb där nere så blev det möjligt. Grey kommer såklart följa med ner (om han inte blir såld förstås) och vi håller just nu på att leta både hus och stallplats. Så har ni några bra tips på stall runt om Helsingborg så får ni gärna kommentera. 
 
Det är med skräckblandad förtjusning, allt detta. Allt kommer bli så nytt, även om jag är övertygad om att allt kommer bli bra så är jag ändå lite orolig för hur det ska gå med allt. Jag kommer förmodligen stanna kvar här i Stockholm nu sista året i skolan och flytta ner sedan. Grey kommer få flytta ner före mig, vilket innebär att jag kommer vara lite ''hästledig'' nu sista året i skolan. Men det kommer nog göra mig ganska gott, då kan jag fokusera mera på skolan. Vilket verkligen kommer behövas sista året. Även om jag kommer sakna Grey så mycket under veckorna, men varje helg och lov kommer jag flyga ner! Och mamma kommer rida och ta hand om honom i veckorna. 
Det känns nästan lite overkligt. Jag har velat det här såå länge och nu är det så nära att jag nästan kan ta på det! Allt känns positivt och roligt. 
Utom att lämna mina vänner, Ella & Nora. Det är de som känns mest jobbigt, självklart kommer man behålla kontakten men vi kommer ju inte kunna ses lika ofta. 
 
Börjar gråta när jag skriver det här, både av glädje och sorg. Kommer sakna alla så otroligt mycket! 
 
Ella & Nora, Vi ses tyvärr inte lika ofta längre men varje gång vi ses är det som vi aldrig gjort något annat. Vi har haft så otroligt roligt tillsammans! Och det kommer vi fortfarande ha, ni är så otroligt hjälpsamma och ställer alltid upp!  Vi kan diskutera allt möjligt i flera timmar, alla sjuka grejer vi gjort kommer jag aldrig glömma. Hur vi startade bloggen med noll förväntningar och nu kommit såhär långt. 
 
Josefin, kära bästa vän. Jag vill be om ursäkt för att jag suger på att svara i min mobil, du ställer alltid upp och har alltid min rygg. Faller jag så vet jag att du tar emot mig. Du är med mig igenom allt, och stöttar mig i mina val i livet. Det är sjukt hur länge vi kännt varandra, du vet alla mina hemligheter och jag litar på dig till 100% 
Det är så svårt att beskriva våran vänskap i ord, det krävs en hel bok. 
 
Celina, Linda & Marimar, vart ska jag börja? Jag älskar er puckon! Inte en dag är tråkig med er. 2år har vi kännt varandra men det känns som så mycket längre, kommer vara så konstigt att inte träffa er varje dag längre. När vi tar studenten kommer jag gråta floder. Alla tre ritar och målar så otroligt fint, själv kan jag inte ens rita en sträckgubbe.. Ni är sjuka, det vet ni och jag älskar er. Jag kommer personligen tvinga er att komma ner och hänga med mig i Skåneland oavsett om ni vill eller inte. 
 
Aurora, inte så länge har vi kännt varandra men det känns som så mycket längre. Du är en fantastisk och underbar vän som alltid ställer upp. Jag är tacksam över att du finns i mitt liv. Vi tjafsar och bråkar som ett gift par och ingen kommer någonsin erkänna att den andra har rätt. Du sjunger helt amaaazing och varje gång får jag kämpa för att inte börja gråta. Jag vet med säkerhet att du kommer hälsa på mig nere i skåne för där finns vääärldens godaste chocklad enligt dig! 
 
Nikki, min otroligt hjälpsamma och fantastiska stall vän! Vem ska jag rida ut med och hänga med när jag inte har dig? Jag vill tacka dig för allt stöttande jag fått av både dig och alla andra i stallet med Grey, det betyder så mycket! Och otroligt tacksam är jag för att du hjälpt mig så mycket med Grey!
 
Thea & Linnea, Ni är så sjukt roliga! kommer sakna eran humor och jag önskar att vi kunde ses mycket oftare. Jag vill tacka er för allt ni hjälpt mig med, listan skulle göras lång! Ni har varit som mina storasystrar och tagit hand om mig och stöttat mig när jag behövt det. 
 
Kommer sakna alla mina vänner men er ovan lite extra. Lite känslosam ikväll, ja! 
 
 
 
 
 
Anonym:

Vart i Skåne kommer ni flytta?

Kommentera inlägget här: