En varm dag och dyr häst

Hjälp va fin lilla Valle var idag! Vi kom hem från Skåne igår kväll och fick endast longering då = 5 dagar utan ryttare, ändå skötte han sig helt perfekt på dagens ridpass! Inlägg med massa bilder kommer inom kort.
 
Han gick med sitt nya träns, och det var verkligen en helt ny dimension. Han var mycket mjukare i munnen, slappnade av i nacken och därmed halsen och blev allmänt mer följsam och lätt i handen. Helt otroligt! Det var verkligen en stark kontrast mot det träns vi hade förut, han trivdes verkligen med det här :) Vi gjorde inget avancerat utan lite basic i båda varven.
 
 
 
 
Jag kunde självklart inte låta bli att inviga denna goa outfit som fick hänga med ifrån Falsterbo! 

Schabrak: Equiline
Lindor: Equiline
Boots: Eskadron
Träns: PS of Sweden
 
Skjorta: Falsterbo by Gina Tricot
Ridbyxor: Favoriterna ifrån Pikeur
Stövlar: De Niro
Handskar: Roeckl
Hjälm: Uvex
 
 
 
Jag fullkomligt älskar den här färgen på Valle! Och samma sak med marinblått och vitt. Dem färgerna passar så himla bra på honom! Tyvärr har jag ingenting beiget som jag kan ha på mig... Men jag har mina idéer så det ska nog bli ändring på det när det är dags ;) En till sak att ta tag i är pannbandet på det här tränset som är lite tråkigt... Ska ner i källaren och rota fram mitt pannband från PS och se om det fungerar att andvända på det här tränset, tydligen ska det vara en gammal modell och inte gå att använda, men jag måste iallafall prova! 
Kommentera inlägget här: