Det här med bra och dåliga dagar

Phu! Nu är vi hemma från Nice och kastas rakt in i vardagens verklighet, men med lite bränna och ny inspiration ;) Har massa inlägg som jag har klara i huvudet så jag sätter några på tidställt nu så får ni bra med uppdatering ifrån mig den närmaste tiden! 
 
Men det jag måste skriva av mig om just nu är just det här med bra och dåliga dagar. Alla har dom, men oj vad mycket tydligare det blir med en unghäst! Går en dag superbra, så går nästa skit rent ut sagt! Och självklart ligger det en stor charm i det, men det tar verkligen på krafterna dem dagarna som inte går som tänkt... Som idag. Vi kommer ner till utevolten där uppsittningarna alltid har gått bra (han är lite skakig i ridhuset) och vad händer...? En timmes pall-terapi och ingen uppsittning överhuvudtaget. Han kunde verkligen inte närma sig pallen över huvudtaget så fort jag stod på den eller gick upp, asså va!? 
Så det var otroligt segt. Hade verkligen laddat för att äntligen få hoppa upp och rida igen, speciellt med tanke på att han verkade ha mycket ork att ge igår när jag longerade honom för att han skulle få komma igång efter dagarna han har vilat när jag ahr varit bortrest. Så jag och mamma gick lite trumpna upp till stallet igen. 
 
Nu ska detta problem tas tag i en gång för alla, ikväll ska vi kolla med människor vi känner och lägga upp en plan för att avdramatisera detta. 
 
 
Tur att han är världens finaste iallafall! ;) 
Kommentera inlägget här: