Spånbädd vs inte spånbädd?

Som rubriken säger, behöver nu era åsikter på detta! Vad har era hästar? 

Grey har inte stått på bädd nu, utan jag har tagit ut allt kiss och bajs. Men det blir så otroligt mycket spån jag måste ta ut varje dag eftersom han är så otroligt skitig! Han rör runt allt! 

Lägger man in nytt spån så syns det knappt. 

Så nu har jag bestämt att prova att ha honom på spånbädd, får se om det blir bättre så. 

Hur har ni det? Hur sköter ni bädd (om ni nu har det) 
Kom med tips! 



Anna:

Jag har bädd på min skitunge, han ligger så mycket så han får liggsår annars. En schysst bädd är lika jobbig att mocka som underlag utan bädd(men det går mindre strö sen när den är färdig) haha och i början får man ha lite is i magen och det går dessutom åt ganska mycket spån innan själva bädden har lagt sig. Men när den väl har lagt sig är det oslagbart, men viktigt att mocka noga och ta bort det kiss som hamnat på ytan så att det bara är torrt och fluffigt uppe annars blir den snabbt äcklig. Och som sagt det tar ca 1-2 månader innan man har en bra bädd och med en bra fräsch bädd så syns det inte att det är en bädd :)

Kommentera inlägget här: