Galopp arbete

Hej! Idag har Grey gått i ridhuset. Bestämde mig tidigt att lägga dagens fokus på galoppen, traven var fin och i galoppen har vi mer att jobba ikapp med än i traven. 

Lydnad var dagens plan. Målet var att han skulle hålla samma jämna tempo hela tiden. Även på diagonalerna och långsidorna där han gärna ökar på. Så fort jag kännde att han vill öka på eller drog iväg från mig så gjorde jag en tydlig men lugn halvhalt, lyssnade han inte så gjorde jag halt och började om. Detta fungerade väldigt bra och lydigare blev han. Dock så var han för trött för att kunna göra lydiga ökningar, han exploderade lite för mycket och blev svår att få tillbaka.

Ett riktigt bra pass! Han gjorde fina fattningar varenda gång och galopperade bra och jämnt i både varven och vat lös i sidorna. Dock något hög i formen när han blev trött. 



Kommentera inlägget här: