Äntligen

Hej! Är hemma nu och har precis satt mig i soffan. 

Grey var så fin idag, är otroligt glad! Klart att han har gått bättre förut men det var ett tag sedan. Jag hade räknat med att det skulle ta minst en månad för honom att bygga upp konditionen och komma tillbaka till den formen som han var i förut. Men han har den senaste veckan gått spik rakt framåt, så klart att konditionen tar tid. Även om han är mjuk och verkligen fin när vi jobbar så orkar han inte hålla i det så länge, där kommer ju konditionen in. 

Är så glad för att han verkligen kommit tillbaka i sin gamla form som han har varit i, vi har mycket kvar att jobba på och konditionen ska byggas upp så att han orkar hålla den fina schvuniga traven och den låga bäriga formen längre. 

Galoppen är jag mest nöjd med idag. Han har varit så pigg och vägrat samla ihop sig, jag har verkligen försökt sätta honom på bakbenen men då har han blivit stressad och blivit spänd istället. Idag kunde vi göra en lugn fattning och galoppera lungt i en bärig och luftig galopp, och jag kännde att jag kunde samla den yttligare om jag ville. Nu gjorde jag inte det då jag inte vill pressa honom till mera. Testade även att rida den förvända galoppen i LA programet, vilket även de gick bra. Han smiter dock iväg lite o orkar inte hålla samma fina galopp som i den "rätta" galoppen, men det kommer med tiden. 


Imorgon ska vi rida ut i skogen som belöning för att han var så duktig idag, plus att han gått i ridhuset mycket nu. 
Kommentera inlägget här: