Världens bästa Pinky

Skulle som sagt jogga Pinky idag. Började med att gå i en kvart med honom. Sedan tog jag honom ett par varv på lina. Jag tycker det är väldigt effektivt och smidigt att lina hästarna ibland innan ridning. Pinky gör jag det mest med efter att han har vilat men med yngre hästar kan det vara bra att göra det oftare, framförallt nu när det är kallt ute.

Han var väldigt rund och mjuk idag så jag var nöjd rätt snabbt. Travade med lite övergångar till skritt och gjorde trav-galopp övergångar. Ett par skänkelvikningar och sedan var vi nöjda. Jag tror det är viktigt att sluta passen när båda häst och ryttare känner sig bekväma och med rätt motivation. Då har man nog lite mer "gratis" till nästa ridpass.

Mamma gick med Pinky en bra stund efter medan jag red en annan häst i stallet. Det är jättekul och lärorikt att rida andra hästar, framförallt när man kan titta tillbaka på Pinkys resa och relatera till den! 
Ni kommer få stå ut med bilder från Friends ett tag. Är så dålig på att komma ihåg att fota med mobilen i stallet...

Kommentera inlägget här: