Träning

Idag står träning för Linnea på schemat. Trots att Grey fått vila i helgen så var han förvånandsvärt fin när vi joggade i ridhuset igår, ibland blir han faktiskt bättre när han fått vila några dagar. Han har den senaste tiden utvecklats väldigt mycket och han rör sig på ett helt annat sätt en tidigare, väldigt kul! 
 
På onsdag är det också träning för Emma, det var ett tag sedan vi tränade för henne så det ska bli roligt att se vad hon har att säga om oss nu. 
Linnea och Emma kompleterar varandra väldigt bra, jag tycker att två tränare som har lite olika fokus men samma ''slutliga mål'' fungerar bäst. Linnea har mer fokus på små detaljer och får Grey lösgjord på ett helt annat sätt än vad jag får honom när jag rider själv, Emma har mer fokus på skolor och de moment som ingår i den klass man tävlar och på hennes träningar maxar man och får fram det bästa. 
 
Så vi (läs jag, tror inte Grey är lika taggad som jag...) är väldigt taggade på den här veckan! 
 
 
 
Kommentera inlägget här: