Valle strikes again

Vilken dag! Första vändan ute i stallet imorse så red Josephine. Och vad händer då...? Valle flyger all världens väg och hon ramlar av!? Och inte nog med det.. Sen gör han det igen! Och stackars Josephine har inte en chans att sitta kvar då heller... Så sammanfattning; Valle är inte redo för att flera olika ryttare rider honom ;) 

Så tyvärr hörrni, ingen film! Har en 2 sekunders, började filma samma sekund som han drog första gången. Sedan satt jag på nålar i en timme medan Josephine och Maria försökte ta komandot, vilket till största del fungerade men ibland höll verkligen inte Valle med... Men så är livet med unghäst! Allt är upp och ner, och ibland händer sakerna när man minst anar det, och i detta fall helt oprovocerat. 
 
 
Sedan åkte jag hem, träffade en kompis och hängde på stan och shoppade lite innan det var dags för stallet 2.0! In med Valle, låta honom äta insläpp, förbereda för lastträning. 
3 timmar höll vi på, men det var helt klart värt den tiden! Dörrarna kunde vi inte stänga, men det kommer. Jag och mamma ska träna varje dag i en vecka nu för att Anna sedan komemr tillbaka nästa vecka och det är dasg att stänga bakom honom. 
Nu är jag helt övertygad att mitt lilla hjärta ligger och sover djupt med tanke på dagens intryck! Det är inte lätt att vara bebis ;) 
 
Kommentera inlägget här: