Pigg som bara den

J*vlar vilken pigg häst jag hade idag! Grey är ju alltid pigg och framåt men idag var det turbo motor, jag som hade trott att han skulle vara lite trött och ha träningsvärk efter en rätt så tuff vecka och sedan tävling på det men nej han var inte det minsta trött. 
 
När jag började skritta fram på utebanan så var han lite loj och då var jag på honom lite så han vaknade till och skrittade genom kroppen.. Sen var turbon påslagen. På ett sätt är det väldigt roligt när han är så framåt och har så mycket energi men det blir för tillfället fööör mycket så han blir spänd, jag vill ju gärna ha den energin men då skulle jag vilja att han kunde slappna av också. Det var vad vi jobbade på idag, att få honom lugn men behålla energin. Inte lätt kan jag säga, helt enkelt massa övergångar samt snällt pratande och berömande så att han skulle slappna av lite. Det blev väl inte riktigt så avslappnat som jag hade önskat men man kan ju inte få allt på en gång, får påminna mig själv om att det kommer ta tid. 
 
Imorgon står dock ett lösgörande pass på schemat, ungefär det som jag hade tänkt göra idag men som kastades om lite nu när han var så pigg och energisk. 
 
 
Kommentera inlägget här: