Kort kvällsuppdatering

Hej! Tävling idag och vi vart uteslutna..Hur man nu blir det i en dressyrtävling? Joo det ska jag ta och berätta, man hoppar över dressyrstaketet.. 
 
Haha, kan inte göra annat än att skratta åt min underbara häst! Han kändes så fin på framridningen, nära på känslan vi hade på Emma träningen igår. Lugn, lyhörd och i en låg form. Det är nog den bästa framridningen vi fått till! Annars brukar han bli turbo gånger 2000 ungefär, och då får man endast koncentrera sig på lydnaden. Vilket medför att han inte blir riktigt lösgjord. 
 
Men idag var han verkligen jätte fin. Inne på banan blev han lite spänd och kröp upp i formen lite och i fortsättningen måste jag vara med bättre och jobba ner honom till den låga formen igen, men även här så var han väldigt fin! Bättre än alla andra gånger vi tävlat. Men sen kom ju det här lilla hoppet. 
 
Sista galoppökningen snett igenom så började han sega ihop lite, jag tänkte då att jag bara lägger om skänkel för att få honom att öka liite mer. Men Grey tog det som att vi skulle hoppa, så rätt som det var stod vi på andra sidan dressyrstaketet. Så vi klev tillbaka in och red klart programet. Lilla tok häst som missförstod mig helt. Kan inte vara besviken eller arg, han gjorde ju bara vad jag sa åt honom med sin egna tvist på det hela. 
Domaren var jätte trevlig, kom och pratade med oss efteråt och berömde Grey för hur fin han var och när han slappnar av mer kommer han gå långt. Väldigt roligt att få höra. 
 
Trots det lilla hoppet är jag väldigt nöjd med honom och självklart fick han massa godis och beröm när vi var klara. Det leder ingenvart att vara sur eller irriterad. Imorgon blir förmodligen en kort skritt tur i skogen och sträcka på benen lite. 
 
 
Lille muppen! xD
 
Kommentera inlägget här: