En mycket väl utförd träning

Imorse fick jag återigen hjälp av Josephine som hjälpt oss med uppsittningen. Idag stod han (lika som förra gången) lungt och väntade på att jag kom upp ordentligt och så, känns otroligt bra! 
 
Sedan väntade att grundligt pass. Mycket fram och ur den zonen där han kan få för sig att bocka och flyga runt en aning... Men även övergångar och halter. En sväng galopp i varje varv blev det också vilket var ett bra tag sedan sist! Men han skötte sig bra, en förvänd galopp men annars så fattade han fint och behöll sitt lugn :) 
 
Imorgon väntar en vilodag för Valle, men jag ska rida Hippie! Antagligen på em/kväll (ska inte klaga på vvärmen, men jösses va varmt det blev!) så temperaturen hinner lägga sig och bli åt det behagligare hållet. På söndag tränar vi för Josephine igen och även då ska Hippie ridas! Söndag blir nog uteritt för mig och ponnyn, kondition och styrka i LillMyra. Sjukt länge sen jag red där!
 
 
En liten tb till första gången jag red honom när han blivit vår.. Man börjar verkligen se skillnad i kroppen, så kul! Allt blir mycket lättare med styrka ;) 
 
 
 
Kommentera inlägget här: