Bastu värme

Hej, hoppas ni gillade videon från igår! Även om det bara var lite jogging. 
 
Båda dessa dagar har det varit helt otroligt varmt, en tryckande värme. I ridhuset har det varit som en bastu på dagarna och ute är det gassande solsken. Så det har varit tufft för hästarna, jag har försökt lägga mina pass senare på eftermiddagen eller kvällen då det är lite svalare. 
 
Idag var jag ute vid 14 och gick upp till dressyrbanan vid 16 för att rida ett kort dressyrpass. Han var riktigt fin idag, lyhörd för mina hjälper och låg i formen utan att hänga. I slutet av passet blev han dock trött och försökte fuska genom att putta in bogen, det fick jag jobba mycket med när jag egetligen hade tänkt lägga ner honom och avsluta men så blir det ibland. Han gick i alla fall inte längre än 40min, jag var inte helt nöjd med honom när vi avslutade men kände inte att jag kunde pressa honom mer i den värmen även om jag gärna hade velat att det släppte lite mer. 
 
Imorgon får han en lugn skrittt tur i skogen!
 
 
Kommentera inlägget här: