Alla ska rida

Sådärja då var det tillbaka till verkligheten efter helgen. Pinky har varit riktigt fin och duktig i helgen. Tränade för Anna i fredags och fick super hjälp. En galoppövning som verkligen hjälper mig att stärka honom bak men som ändå gör så att jag kan ha kvar honom mellan hand och skänkel. Av min erfarenhet så är det lätt att det blir mycket "kamp" när man ska tänja på gränserna. Istället är det då bra om man har någon passande övning för ryttare och häst som gör så att hästen behåller sig avspänd när man pushar den. Spända muskler byggs aldrig upp på rätt sätt.

 

I lördags gick vi på promenad runt byn och en sväng i skogen för att röra på eventuellt stela och trötta muskler. I söndags red jag ett pass för att stämma av från Anna träningen. Gjorde övningarna vi fick med oss. Personligen tycker jag att det är bra att träna på det man har gjort med sin tränare ganska kvickt efter träningen, då är det fräscht i både ryttre och hästs minne och man kommer ihåg känslan från gången innan, då är det mycket lättare att rida sig till den känslan.

 

Sist men inte minst så har även mina lillebrorsor börjat att rida! Viktor och Hugo började förra måndagen på den ridskolan som jag också började på när jag var 7.

 
Moa:

Hej! Skulle du kunna berätta om övningen där dom blir starkare i bakbena??
Superbra blogg!
Kram Moa

Kommentera inlägget här: