Världens coolaste tjej - Paulinda

Hatten av för dig. Paulinda Friberg är tjejen som föder upp och utbildar sina hästar helt själv, får helt egna stallet att gå runt, krigar mot mångmiljonärerna, tog sig till VC på egen hand och vars liv går runt tack vare hennes frisörsalong. Det här är en riktig förebild. 
Hon visar alla att med vilja, glöd och blod, svett & tårar kan man uppnå, ja det man vill helt enkelt. 
Inte hade hon eller någon i hennes omgivning ens en tanke på att hon skulle till Las Vegas för ett år sen? Men hon kämpade. Och det gav resultat. 
 
Jag blir verkligen varm i hela kroppen när jag läser om henne, hon är en riktigt kämpe som lägger ner hela sitt liv på hästarna och gör allt för att det ska gå runt, och jag vill ägna all lycka som går åt henne. Inte ens en utbildad hästskötare har hon, utan sin kusin har hon med sig på tävlingar. Det, som elitryttare, ska man få respekt för. Hon har kommit hela vägen upp till hennes nivå på egen hand, inte tack vare någonannans pengar, engagemang eller sponsring. Hon gjorde allt hon kunde och det kunde väl knappats ha lönat sig bättre än att representera svenska flaggan på andra sidan jorden? 
 
Sedan ska hon ha en eloge för hennes inställning. Inga uppsatta mål runt tävlingen, "jag vill uppnå den %, sätta mitt personbästa, få ett topperbjudande på min häst" osv. Nej, hon åker dit med känslan av att hon är världens lyckligaste som ens får vara med om resan. Hon tar inte allt för givet utan sliter förjäves för att komma dit hon vill. Och när hon är där, kan hon inte annat än att vara lycklig och le. Helt rätt Paulinda.
 
Här kan du läsa en artikel om henne;
http://www.pressreader.com/bookmark/y0t41z1w4ISnMTM3L8EjHvAKZt2Yv3itQZMPiPwOLSA1/
 
 
Jag hejjar på henne under kommande dagarna, hoppas att ni också gör det.
Kommentera inlägget här: