Mer en ett jogging pass

Hej, idag blev det mer än vad jag tänkt men på ett positivt sätt! 

Han var väldigt taggad idag och det nyttjade jag till min egna fördel. Gjorde mycket övergångar och fattning från skritt mm.
Det gäller att vara koncekvent, specielt med Grey då han ibland hittar på egna saker om man inte sysselsätter honom. Men han måste även lära sig att vänta på mig som ryttare och det jobbade vi med idag! 

Överlag gick det riktigt bra och han lyssnade verkligen. Några få gånger skulle han hitta på egna grejer som att från halt fatta galopp när vi bara skulle skritta och där fanns det ingen chans att han kunde misstolka min hjälp. Så då var det direkt ner till halt igen, och så gjorde vi några skritt - halt tills jag kännde att han lyssnade och då gick vi vidare. 

Något som jag måste tänka på är att låta det bli fel! För om det inte blor fel så kommer man ju inte vidare. 


Kommentera inlägget här: