Hästig helg

Hej! Helgen gick snabbt, nu är det redan måndag. 

I Lördags så var vi på hogsta och tränade. Grey blev jätte stressad och rädd då de använde piska på några hästar i ridhuset. Så när lektionen väl började var han helt blockerad, han reagerade på varje smackning som om det var ett pistol skott. Tillslut stod han och skakade för att han var så rädd. 

Men vi jobbade på i skritt och jag fick prata högt i ridhuset med honom för att han skulle koncentrera sig på mig och inte på allt runt om kring. Efter ett tag så släppte det mer och mer. I slutet blev han riktigt fin trots allt! 

Det här är ett tydligt tecken på att han varit med om något som unghäst, annars skulle han aldrig reagera så kraftigt. På ett sätt är jag glad att det visade sig, för då fick jag hjälp med att lugna ner honom och nu vet jag hur jag ska tackla problemet nästa gång han blir så där blockerad. 




I igår alltså Söndags så joggade vi lätt på banan, bara för att checka av. Han känndes lugn o fin. Tyvärr var det nog sista gången på banan nu, den är långt ifrån okej. Så nu blir det till att rida till ridhuset i fortsättningen. 

Hur har ni det? Har ni ridhus eller får ni rida/traila till ridhus? 
Kommentera inlägget här: