Utvärdering tävling Vallentuna

Vi var först osäkra på om vi skulle våga oss ut på vägarna pga vädret. Men vi bestämde oss att åka när det skulle klarna upp fram mot lunch. Vi blev sena och när vi kom fram så hade jag 20minuters framridning när jag behöver 45min, på en bana som var totalt översvämmad. Greys hovar var som sugkoppar. Men gjorde det bästa av situationen. I collecting hann jag inte med mycket innan de ville ha in mig 10min innan min fasta starttid.. Fick start signal direkt och han inte rida förbi domaren, han skyggade för domaren och blev spänd efter det. Fick rida innanför spåret på kortsidan vilket gav 4or. Jag blev lite passiv i min ridning men det är något jag måste jobba på. 

Men jag är så nöjd! Målet var inte att rida på en bra procent utan att Grey skulle få en bra upplevelse dvs, inte ha några krav utan bara ha roligt och ha en bra känsla i någon del av programet. I galopp delen hade jag en väldigt bra känsla! 


Tävlingsplatsen - Vallentuna ridklubb

+ Bra cafeteria som vätte ut mot ridhuset! 
+ Parkeringsvakter som var organiserade
+ Fina priser! 
+ Speakern hördes över hela anläggningen

- De fasta starttiderna hölls inte
- Dålig framridningsbana
- Framridningen var inte organiserad
- Liten parkering


Hedda Aspheim:

Ett par bilder på dig och Grey är uppe på min blogg - ponnyboken.blogg.se :)

Håller med dig om framridningen lite, vi brukar att ha en oragiserad framridning och banan brukar vara perfekt där men det funkade inte riktigt i torsdags, riktigt synd enligt mig också.
Synd också att Grey var spänd, han är så sjukt häftig enligt mig!

Svar: Åh tack så mycket, de var jätte fina! Tack!! 👏😃
Seen Dressage

Kommentera inlägget här: