Gårdagens tävling

Igår tävlade vi här nere i Skåne. Dock har vi haft helt fel uppladdning den här veckan. Darren hade gått völdigt hårt båda dagarna innan vilket resulterade i lite "dra-benen-efter-sig-gång". Nejmen han var näst intill seg. Har aldrig ridit honom när han har varit på det viset. 
 
Men det var ju till 100% mitt fel, skulle bara ha joggat honom igår efter den hårda träningen i torsdags men istället så tränade jag och mamma programmen på kvällen. Det kan säkert ha legat lite träningsvärk i det hela också. 
 
 
Första klassen var en P1:a. Satte 7.5 på båda bytena, blev mycket nöjd med de. Har tränat mest på dom i detta program då jag inte riktigt har hittat den rätta tekniken för att få de bra, men nu satt de och det var jättekul! :) 
 
Vi fick ihop 63% vilken egentligen var helt okej, men känslan... Galoppen gick i ultrarapid. I traven ville han falla lite framstupa. Men vi fick iallafall det andra kvalet och är nu kvalificerade för nationella tävlingar! 
 
Efter första klassen gjorde vi en miss igen. Vi ställde in Darren i transporten igen och lät honom äta och dricka. Vi funderade länge på om vi skulle starta andra klassen. Jag tyckte att det kändes ganska kört men o andra sidan hade det varit bra och se hur han uppför sig i andra klassen. Så vi startade ändå. 
 
Ja, fick inga kommentarer om att det var överilat iallafall ;) Galoppdelen gick såå långsamt, och när det bara var några metar kvar i galoppprogramet bröt han av när jag gjorde halvhalt innan ett enkelt byte. Så där tappade vi poäng. 58.8% blev det. Och jag ska verkligen vara nöjd med den procenten med tanke på hur han kändes på banan. 
 
 
En rosett fick vi iallafall med oss hem, en 2a placering i P1:an, så lite poäng skrapade vi även ihop :) 
 
 
bilder kommer.
Kommentera inlägget här: