De senaste dagarna

Tänkte skriva om de senaste dagarna nu, då det har varit fullt upp och bloggen tyvärr inte har varit prioriterad...
 
I tordsdags tränade jag för Anna Hedbys, det gick verkligen otroligt bra! Jag red ordentligt och fick lite knep och Darren ( den lille arbetsmyran) jobbade på och gjorde sitt bästa som vanligt. 
Vi började med att mjuka upp honom ordentligt med öppnor och slutor på olika spår, samt förvända öppnor och slutor. Sedan tränade vi mycket på takten och schwunget i traven. Jag fick ett tips som verkligen fungerade, nämligen att jag ska tänka passage i varje steg för att han ska "glida lite längre på varje steg". 
Och sedan fick jag hjälp med travökningarna. det har vi ju alltid haft som vår Akilles häl men tack vare Anna visade Darren att han minsann kan öka som en jagvetintevad!
 
Igår (fredags) red jag ut, mycket jobb i galopp-skritt-galopp-skritt osv för att han skulle vara lyhörd och framme för skänkeln och mina hjälper. Stannade även på ängen och galopperade lite uppförsbacke, och gissa om Darren tyckte att det var kul! ;D
 
Idag red jag ett mycket lösgörande pass på banan, rund och låg. Inte plocka upp honom alls utan låta honom jobba igenom hela kroppen.
 
 
Det finaste jag har <3
 
Kommentera inlägget här: