Poletten har trillat ner

Efter igår känner jag verkligen att poletten trillat ner, han var gudomligt fin att rida igår! Jobbade som sagt med samma saker som vi gjorde med Ella. Det är klart svårare att få till allt utan hjälp men jag tycker att jag lyckades hyfsat bra! 
I början var han lite stretig eftersom det är jobbigt för honom att jobba ordentligt med ryggen och bli lägre i formen. Han töntade sig och försökte få mig ur fokus genom att låtsas vara rädd för saker, men jag behöll lugnet och bara red på. Efter ett tags arbete i skritt så fick jag tag i ytterbogen och så gav han med sig o huvudet trillade ner. Så gjorde vi samma arbete i trav och sen lite galopp. 
I galoppen var han verkligen jätte duktig, han sänkte sig flera gånger väldigt tydligt men han orkade inte vara kvar så länge dock men eftersom han verkligen försökte och lyssnade så slutade vi där. Det handlar ju om att han måste bli starkare för att orka lite till. 


Nu är bara 10 dagar kvar tills vi åker ner till Gnesta! Har massa saker kvar som ska tvättas men ska försöka hinna med de nästa vecka. Idag stänger dagiset 15 så jag slutar tidigare och ska då ut till världens bästa Greysson! 


Kommentera inlägget här: