Tävling & longering

Idag skulle Pia tävla i Mariefred och följde med som hästskötare. Det var otroligt varmt, riktig sommarvärme. Härligt men väldigt tufft för hästarna och mycket flugor. Som tur var va det inte så långt att åka. Kråkan (som egentligen heter Syncro) skötte sig otroligt bra! Resultatet blev 67% och en delad 5:e plats. Det var riktigt roligt att följa med på storhäst tävling och få se lite storhäst ekipage! 

"Hemma" igen tog jag in Grey och fixade iordning honom då Pia skulle longera. Han var mycket lugnare idag än igår då vi gjorde sammasak och idag stretchade han ut överlinjen riktigt bra tillslut. Jag känner inte att jag har fullkoll på att longera med två linor så imorgon skrittar vi ut, Pia longerar igen på Söndag. 
Imorgon är det Lördag och jag är ledig! Ska dock ändå upp för att släppa ut Grey och hjälpa Pia knoppa Kråkan som imorgon startar Medelsvår B:5 

Nu väntar jag på att mamma ska komma hit då vi ska äta middag tillsammans! 


Kommentera inlägget här: