Översvämmning

Hej, igår var en kaotisk dag! 

Jag var i stallet när det började mullra lite men det försvann fort och därför släppte jag ut Grey igen. Precis innan jag skulle åka hem så fylldes himmlen med svarta moln och eftersom Grey är åskrädd så tog jag in honom direkt, efter det börjar det spö regna och blixtra som bara den. Vi som var i stallet skyndade oss ut för att ta in alla hästar, när vi fått in två stycken hör vi världens smäll och hela himmlen lystes upp, straxt där efter börjar det forsa in vatten i stallet. Vi fick fösa in det resterande två hästarna som var för panik slagna för att ledas in. 

Stallet var helt översvämmat med vatten säkert upp mot 1dm vatten i stallet. Så det var bara börja soppa ut det, men som tur var har vi en skurmaskin som kan samla upp vatten så vi körde med den och efter en stund var det bara små pölar kvar.  

Strömmen till hagarna är helt paj så förmodligen var smällen som vi hörde blixten som slog ner i staketet. 

.....

På kvällen tog jag och Grey en längre skritt tur i skogen, Maria som hjälpte oss att lasra Grey följde med och gick med sin häst, super mysigt!



Kommentera inlägget här: