Galoppbanan

Idag har det varit jätte varmt hela dagen och mycket bromsar. Jag valde att rida lite senare på kvällen eftersom tanken var att rida på galoppbanan. Att rida i ridhuset är ingenfara då det är isolerat och riktigt svalt och skönt. Men ska man vara ute så väljer jag hellre lite senare då de flesta bromsar även är borta. 

Vi red som sagt på galoppbanan, det är en sandslinga som går runt alla hagarna på baksidan av stallet. 


Grey skötte sig överförväntan och var mjuk och lydig, i galoppen fick han lite små ryck för att han tyckte det var så kul! Han lixom studsar på stället men jag var bara stilla i handen och tydlig med min skänkel så löste det sig fint. Jag började med att skritta två varv i både höger o vänster, sedan likadant i trav, i galoppen valde jag att bara galoppera ett varv i varje då han började bli lite trött. 
Det här passet tror jag verkligen var bra för honom, att han fick sträcka ut ordentligt. 

 


Bild från våran kvälls promenad igår. 
Kommentera inlägget här: