Skinande rent


Före 
Efter

Smörjde stövlarna idag. De blev ju betydligt renare men inte ens i närheten av hur glansiga de brukar vara på tävling.
Anna:

Hej, Ella! Vad har du för märke på dina ridstövlar? Vad kan man köpa dem?

Svar: Hej, det är ett par Königs stövlar. Många (de flesta) dressyrryttare använder dessa. Jag tycker de är super bra, dock är det lite jobbigt i början när man ska gå in dem.

Man mått beställer de efter ens egna ben och därför är det lättast att åka till närmaste butik som man vet säljer de, och där så ber man personalen hjälpa en att måtta och beställa.

Mina är de vanliga, utan lack. Jag ska ju få ett par med lackat skaft som jag ska använda på tävlingar så vi ska snart åka iväg och måtta igen.

Hoppas du hittar någon butik som kan hjälpa dig. Jag fick hjälp på Sthlm ridsport men jag tror att vi beställde de av Helle till slut på hästhoven :)
Seen Dressage

Anna:

Åå tack så mycket, hur mycket (cirka) kostade dina/kostar ett par Könings?
Grym blogg :) <3

Kommentera inlägget här: