Nytt år!

Nu är jag tillbaka igen, har haft mycket trevlig och kul nere i Skövde över nyår, men så Sant som det är sagt, borta bra med stallet bäst. 

Darren gick fint igår kväll, väldigt pigg efter en dags vila men det var ite jättefarligt! 
Idag ska han klippas, första gången iår då vi har tyckt att vanliga gärna kan ha kvar pälsen när han inte har gått hårt eller svettats, men nu ryker det! 

På tal om nyår, jag gör inget direkt grej om det. Två år möts, sprakande färger i mängder brer ut sig över himlen och folk lovar saker. Som oftast ändå inte håller. 
Jag tar ingen speciell ställning till nyårslöften utan försöker alltid att sätta upp mål i livet och vardagen ändå, självklart är det en bra motivering med att ha ett årslöfte men jag tycker personligare att det är skönare att sätta upp mål utifrån vad som händer, om några dagen mindre än ett år vet man aldrig vad som har hänt, så därför tycker jag att det är roligare och mer givande att sätta upp mål längst vägen :)

Själva nyår tycker jag o andra sidan är underbart, stämningen  (snön som inte kom) och maten och personer man umgås med, riktigt härligt! 

Fyverkerierna är jag inte så himla förtjust i, de är otroligt vackra att titta på men vi har en hund som blir helt förstörd i en vecka då folk inte bara skjuter på nyårsafton, såklart de kan tycka att det är kul för stunden men jag menar, tänk hur många djur som blir helt vettskrämda!? Tänk på dom och fira nyår när det är meningen att firas om ni ska göra det. Tack! 



Kommentera inlägget här: