Darren är frisk!

Igår var vi ju hos veterinären, och Darren  fick inga behandlingar och var så gott som frisk! 
Känns verkligen som en stor, tung sten lättar från bröstet som har legat där och skaft mer dess vassa kanter. Alla frågor som har snurrat i mitt huvud de senaste dagarna... Vi kommer antagligen få behandla- hur många gånger till? Hur många fler gånger KAN vi behandla? Tänk om det är en skada som är här för att alltid stanna? Kommer jag kunna rida som vanligt någon gång igen? Hur känns det för honom? Gör det mycket ont eller besväras han inte alls av det? 

Och största frågan som alltid kommer tillbaka- Ska han klara det? Blir han utdömd om vi behandlar fler gånger utan att det tar? 

Sättet som jag har börjat rida honom på nu under igångsättningen (hårdare med inramning, alltid ha 100% kontroll över varje steg och framförallt: att han ska jobba ordentligt med bakbenen.) så har skadan läkt mycket fint då det har jobbat rätt. Med det menade hon att det som var kvar i frambenet pga att han kompenserar bakbenet som fick smällen i krocken med frambenet. Men nu när jag har ridit ordentligt så har frambenet inte varit besvärat alls! 

Denna så kallade resa har lärt mig ortoligt mycket. 
Hur man bygger upp en häst från 0, hur viktigt det är att hästarna jobbar ordentligt med bakbenen osv osv. Men framförallt har jag insett hur otroligt mycket denna lilla älskade ponny betyder för mig. 



Klara:

Hej vad kul att han är frisk igen! Men vad var det som hände med honom egentligen?
Kram

Anonym:

Va skönt att höra, kramar maria

Kommentera inlägget här: