23 Januari

Har precis kommit in efter att ha nattat hästarna. Grey gick bra idag, dock blev han trött i slutet när vi skulle rida igenom programet och hängde lite, men det är bra för då lär jag mig ungefär hur lång tid jag kommer behöva på framridningen. Så att han varken är för trött eller för på. Jag har också märkt att jag själv ändrar min ridning när jag rider igenom programet, blir så arg på mig själv. Innan gör han klockrena fattningar men när jag rider igenom programet så fungerar ingenting, tror att det beror på att jag inte får ''ta och ta'' i honom utan jag måste istället slappna av och ge honom eftergift som jag alltid annars gör när jag rider. Aja helt okej gick det i alla fall, allt kan ju inte vara perfekt då blir det ju tråkigt ;) 
 
Imorgon ska jag och mamma rida ut en sväng och jogga båda hästarna lite. Grey får gå med gramanen, så han jobbar rätt. Men innan de så ska jag och mamma äta lunch inne i stan och planera lite tävlingar till våren. 
 
Imorgon kväll måste jag även plugga lite, har engelska inlämning och psykologi inlämning. Psykologi på Fredag (imorgon) och engelskan nästa vecka. 
 
 
Glöm inte frågestunden! 
http://seendressage.blogg.se/2014/january/fragestund.html#comment
Kommentera inlägget här: