Vi flyttar Grey

Det som jag och mamma varit iväg och kollat på idag är en stallplats. Stallet ligger ca 20 min ifrån oss och jag kommer kunna fortsätta rida i det ridhus som jag rider i nu. Det är en mysig liten gård med 6-8 box platser, finns ridbana men som tyvärr inte går att använda nu. Hästarna går ute till kl 20.00 och går ut runt 08.00

Anledningen till detta är att Kitty blivit dålig av att stå inne och har blivit jämn tjock i alla fyra benen, därför vill vi att hon ska gå ute så mycket som möjligt. Och jag vill ha Grey inne på box så det fungerar inte riktigt. 

Vi flyttar Lördag morgon och en ny kompis till Kitty kommer Torsdag morgon. Så Grey får då gå själv tills vi flyttar. 

Tycker det här känns jätte bra och det kommer en ny familj o tar över gården i vår och de har två tjejer som rider och kommer ha sina hästar i samma stall som jag. 


Kommentera inlägget här: