Svettigt idag

Hej!
Idag var det träningar för Anna igen. Idag började jag med att rida Jarno. Han kändes mycket bra redan för början, han var med på noterna och jag kunde reglera formen mycket bättre idag.

Vi jobbade mycket med traven och jädrar vad han kan trava när man trycker på rätt knappar. Fina skolor blev det också och även ökningar. Igaloppen gjorde vi mycket galopp- skritt övergångar där det handlar mycket om min timing, att lära mig hur mycket jag kan samla in i bytet utan att han kommer bakom och avsaktningen blir abrupt och spänd.

Pinky var himmelsk. Vi puschade traven väldigt mycket och jädrar, om jag nu fortsätter att träna den så här så kommer den fram puschade traven att bli hans nya "bekväma" trav! När jag hade fått igång hans bakben så fint i traven blev galoppen väldigt kvick och fin. Vi tränade mycket övergångar där också men på Pinky fåran samla så mycket som det bara går för just nu kan han inte samla "för mycket".

Båda hästarna blev sjöblöta idag också. Ni ska de få 3 dagars välförtjänt vila. Den behöver jag också, min förkylning sitter fortfarande i.



Kommentera inlägget här: