Glad överaskning!

Hej Allihopa, ni som följer mig på instagram eller är vän med mig på facebook vet säkert redan det som jag nu ska berätta. Den 20 December efter att vi varit och tränat på Sjövillan, så flyttar Grey tillbaka till farmen! Är så lycklig, har längtat så efter att en dag få komma tillbaka dit. 
 
Anledningen till detta är att Grey inte fungerar i kollektivet, alltså kan ingen utom jag och mamma ta in och ut honom. Varje morgon åker mamma ner till stallet för att ta ut honom, och varje eftermiddag måste jag vara i stallet senast 15 för att ta in honom. Det fungerar inte längre att ha det så, nu börjar mamma dessutom 08.00 på jobbet vilket gör att hon inte kommer kunna hinnna ta ut honom. Dessutom är vi extremt låste p.g.a av detta, vi kan inte åka bort och vi kan knappast åka bort på middag. Nu när han kommer stå på farmen är det personal som tar in och ut på vardagarna och de som kommer ta in på helgerna känner han lite sedan innan, och han har redan en viss trygghet där! 
 
En eller flera anledningar till detta beslut är att våran ridbana på Råsta inte fungerar. Den är så djup och hästarnas hovar blir som sugproppar och det går verkligen inte att rida där. Då måste man rida iväg till Solnas ridhus eller ridbana för att kunna rida ordentligt, och det tar ca 2 timmar sammanlagt. Det tar en halvtimme dit och en halvtimme hem, och då ska man rida där också. Nu är det prat om att vi ska renovera ridbanan men ingen vet när det kommer ske och det finns inte heller någon garanti på att det kommer bli bra då. 
Jag har verkligen trivts på Råsta och det har varit skönt att ha stallet så nära, men det är så mycket saker som inte fungerar. Nu är det även på tal om att stallhyran ska höjas och då får vi mer för pengarna om vi flyttar. 
Kommer verkligen sakna alla! 
 
Längtar så tills vi flyttar, ska bli så skönt att slippa ta in och ut Grey varje dag, slippa jour grupper och äntligen ha ett ridhus att rida i så att vi kan hålla igång på riktigt! 
 
Jag tror tyvärr att bloggen kommer få stå tom här ett tag, vi alla tre har mycket att fixa med just nu och bloggen kommer nog lite i sista hand hos oss alla. Tråkigt är det med så får det vara ett tag. Jag hoppas iallafall att vi kan vara på banan ingen till jullovet! 
 
 
Life of Johanna:


I dagens lucka kan du tävla om en selfiestick, var gärna med!
http://lifeofjohanna.se/2014/december/lucka-17.html#comment

Kommentera inlägget här: