Dagens träning för Marc

Hej, idag var det Marc träning på Sjövillan! 

Det gick ruskigt bra! I början var han stressig och sprang bara iväg men då skulle jag bara vara lugn och fortsätta med mina serpentiner, inte gör en sån stor grej av allt. Vi jobbade mycket på detaljer idag, i öppnorna och skänkelvikningarna främst. Jag ska "öppna" höger axel och trampa ner i vänster så jag verkligen får med bogen. Grey förböjer sig väldigt lätt i högersidan, därför jobbade vi idag på att han skulle va rakriktad i höger varv och även rakare i skänkelvikningarna. I öppnorna är det också viktigt, där måste jag se till att få med bogen. Något som Marc tjatade på mig om var min vänster han som lätt låser sig fast och då blir Grey upprörd. På slutet blev
han mycket bättre och jag kunde verkligen rida istället för att behöva sitta och försöka lugna ner honom hela tiden. 

Några dåliga mobil bilder: 




Imorgon är det också träning, så Grey står över på Sjövillan inatt. Imorn rider jag 12 till 13, innan de ska vi bort till Råsta och plocka med de sista grejerna och åka med de till farmen. Efter träningen åker vi äntligen till farmen! 


Kommentera inlägget här: