Lille skutt

Det blev aningens hastigt bestämt, men tillslut blev det markarbete+minihoppning för mig o Darren idag! Darren var otroligt entusiastisk och gjorde allt för att hoppa över det upphöjda bommarna ;)
Vi övade på varannan upphöjd bom att trava och galoppera över på volt i början av passet, redan efter den övningen var han väldigt mjuk och trevlig. 
När det sedan var dags för en lägre trippel-stuts tände han till ordentligt och hoppade väldigt fint men luftiga och runda hopp högt över de små hindrena! 
 
Detta kommer att ske oftare och oftare nu, ju starkare han blir desto mer sånt här arbete klarar han av. Någon hoppkarriär blir det nog inte, men varierad träning har aldrig skadat. Särskillt inte om man har en ponny som blir helt till sig av lycka när han inser att det är han som ska få hoppa! ;D
 
 
Stärkande uteritter och mer markarbete kommer dyka upp mycket oftare i min vardagliga träning. Uteritterna har jag kört på ett tag och han blir riktigt trevlig att rida dagen efter. Det var ju ett tag sedan Darren fick ett riktigt markarbetespass, men jag kommer stark ihåg att han var mjuk och fin dagen efter sådant jobb sist jag gjorde det. 
 
 
Kommentera inlägget här: