Ingen tävling i helgen

Ja just nu vet jag inte riktigt vad som händer. Planen var att åka upp till Högbo på fredag med Jarno och att starta våra första nationella klasser lördag och söndag men nu blir det inte så.

Tr:s regler säger som vi viste sen innan att om man kvalar efter att den ordinarie anmälnings tiden har gått ut så får man inte starta. Jag kvalade sista kvalet i Rånäs dagen efter att Högbos ordinarie anmälningstid gått ut. Dock trodde vi att vi skulle kunna starta ändå eftersom att klasserna inte var fulla och då blir det i princip som en efteranmälan.

Någon hade iallafall ringt anonymt till tävlingsledaren i Högbo(som vi känner sen innan) och sagt att jag inte hade rätten att starta. Så mamma ringde idag runt till Bobo( landslagsledaren), Christel(en överdomare som brukar vara med på de största tävlingarna tex NM o SM). Både de två tyckte att jag skulle få starta i klassen men mamma tyckte ändå att det var säkrast att prata med Mats på ridsportförbundet. Han skrev att dessa  regler ska tas bort till nästa år men de kunde inte ge mig dispens.

Jag är ju såklart besviken. Regler är regler men det här är andra gången sen jag fick Jarno någon ringer och ska påtala saker som är fel runt just mig. Varför kan inte folk bara sköta sitt och fokusera på sina egna prestationer! Varför kan man inte bara försöka göra sitt bästa istället för att ta bort konkurrenter för att kunna placera sig.

Fin Jarno! Hoppas vi får komma ut och visa upp oss någon gång utan att folk ska förstöra. 
Annika:

Jättetråkigt att höra, tyvärr förekommer väldigt mycket avundsjuka i hästvärlden som får folk att bete sig illa, jag vet en annan ponnyryttare som råkade ut för samma sak... Hon red NM och EM sen så att försöka stoppa någon duktig lönade sig inte den gången heller... Lycka till

Ida:

Jag tycker att personen ifråga borde stängas av från allt tävlande om man ska förstöra för andra som verkligen vill satsa på dressyren. Stå på dig, du och Jarno är så fina.

Alva:

Nej vad tråkigt! Andra gången på, vad är det? Tre tävlingar? Gud vad avundsjuka folk är. Varför kan inte alla som du skriver sköta sitt eget? Du får bara ta och strunta i dem. Även om man blir sjukt förbannad på sånt, så får du ta det som en komplimang! =) Tänk såhär att nu har du chans att träna ännu mer och totalt utklassa de andra sen på tävlingarna! =)

Anna:

Herregud! Jag vet ju att flera juniorer har gjort så och de har ingen sagt något om.
Fy fan vad orätvisst.
Senast för en vecka sedan var det en Skåne junior som fick ett SM kval men hade kvalat 5 dagar efter anlningstiden gått ut.
Jsg ska nog snmäla henne så hon också får börja om :D
Kör hårt du tar dem sen iallafall!

Anonym:

Blev också tillsagd att jag inte fick starta det här året. Men det är ett tecken att andra ser en som ett hot;)

Kommentera inlägget här: