Bästa någonsin!

Grey gick sååå otroligt bra idag! Allt bara flöt på. Började med att värma upp och se till att han var mjuk i båda sidor, flytta undan lite och verkligen se till att hålla koll på vart rumpan tar vägen då han brukar gå och putta in den ibland. Traven känndes toppen! ungefär så bra som den kan bli just nu. Han hade framåtbjudning men hängde ändå inte i handen. Gjorde mycket volter i speciel höger varv för att få tag på rumpan och ytterbogen. Öppnorna i vänster varv blev riktigt bra! han gick verkligen på tre spår, dem i höger varv blev sådär eftersom han tycker att det är lite jobbigare där och skjuter då gärna in bogen. Skänkelvikningarna var det bästa vi gjort! Och tro det eller ej, han satte den förvända galoppen på båge i båda höger och vänster galopp! Red även igenom lite delar i programet, främst 15m volterna och galoppfattningarna på långsidan, och allt det fixade han utan problem.
 
Jag är så stolt över honom! Det börjar kännas riktigt bra nu. Hoppas det håller i sig. Imorgon är det som sagt Emma träning, jag rider 17.50 och jag tänkte fråga om vi kunde jobba på öppnorna och skänkelvikningarna så jag vet hur det ska kännas när det är riktigt bra! 
 
Det är helt otroligt hur vi utvecklats under sommaren. Att vi skulle ha kommit såhär långt trodde jag aldrig. 
 
Checka bootsen som Grey ska ha imorgon...Hahaha! 
 
Kommentera inlägget här: